tepalai

Kodėl tepalai keičiami kas metai?

Kokybiški tepalai tarnauja nelabai ilgai – vos metus. Tai yra dėl pačios tepalų paskirties ir darbo principo. Pabandykime žmoniškai paaiškinti, kodėl tepalai keičiami kartą per metus. Pirmiausia reikia žinoti, ką tepalai daro. Jie yra tarsi automobilio „kraujas“ – užpildo ertmes tarp kitų „organų“. Kai jie juda, alyva neleidžia jiems sugesti. Juk automobilio dalys yra metalinės, […]

Kokybiški tepalai tarnauja nelabai ilgai – vos metus. Tai yra dėl pačios tepalų paskirties ir darbo principo. Pabandykime žmoniškai paaiškinti, kodėl tepalai keičiami kartą per metus.

tepalai

Pirmiausia reikia žinoti, ką tepalai daro. Jie yra tarsi automobilio „kraujas“ – užpildo ertmes tarp kitų „organų“. Kai jie juda, alyva neleidžia jiems sugesti. Juk automobilio dalys yra metalinės, o kas būna, kai per dieną kelis šimtus ar tūkstančius kartų viena į kitą trinasi metalo plokštės? Metalas nusitrina ir mikroskopinės drožlės patenka tarp šių dalių. Visa laimė, ten yra tepalas, kuris sugeria šias atliekas.

Kai tepalo sumažėja, kai kurių detalių trintis baigiasi labai liūdnai – jos susidėvi labai greitai.

O kodėl gali sumažėti tepalo, jei visa sistema yra sandari? Jei niekas žarnelės neprakiurdė, tepalas neturėtų tekėti… Atminkite, kad tepalai atlieka ne tik tarpininko vaidmenį, bet ir aušina nuo trinties įkaitusias detales. Kai jos įkaista labai smarkiai, tepalas gali pradėti degti. Taip užkišama išmetimo sistema, ypač dyzeliniuose varikliuose (EGR problemos). Kai dalis tepalo sudega, jo lygis kitose vietose sumažėja ir prasideda baisioji trintis. Kaip manote, kur keliauja dalis degimo medžiagų? Teisinga, atgal į tepalą ir yra išnešiojamos po visą sistemą.

Tepalas įkaista ir atvėsta daugybę kartų dėl to susidaro kondensatas. Tai nedideli vandens burbuliukai klampiame skystyje. Jie taip pat reaguoja su tepalo medžiagomis ir išsiskiria dar daugiau nuosėdų ir „šiukšlių“. Visa tai vyksta ne vieną dieną, o keletą mėnesių. Pamažu bet koks tepalas tampa užterštas įvairiomis medžiagomis, jo sumažėja, jo atsparumas temperatūros skirtumams prastėja (juk tepalas ypač reikalingas užvedant šaltą automobilį). Jei tepalas senas, prie -30 laipsnių temperatūros jis gali taip sutirštėti, kad automobilio net neužvesite, o jei ir užvesite, tai prireiks nemažai laiko, kol jis atšils ir pradės atlikinėti savo funkcijas.

Kaip matote, tepalas turi daugybę problemų, kurios nevisada priklauso nuo jo gamintojo. Pusiau sintetinis tepalas tinka didžiajai daugumai automobilių, tačiau ne sintetinis. Taip pat svarbu atsižvelgti į automobilio amžių. Seniems varikliams naujoviški tepalai nebetinka dėl daugybės priežasčių. Taigi, gali pasitaikyti ir ta problema, kai iš karto yra užpilama ne ta alyva. Dėl to visada rekomenduojama keisti tepalus ne patiems, o važiuoti autoservisą.

Tepalai keičiami ir pagal kilometražą. Pusiau sintetiniai keičiami kas 10 000 kilometrų, o sintetiniai – kas 15 000 kilometrų. Tepalai pavarų dėžėje keičiami atskirai i. Kartu su tepalais būtina pakeisti ir tepalų bei oro filtrus, kurie kurį laiką užtikrina, kad tepalų „šiukšlių“ poveikis būtų minimalus trukdis atlikti jiems numatytą darbą.

 

One Comment

  1. Kad tepalai keičiami ne pagal laiką, o pagal kilometražą. Nes vieni naudoja automobilį, kiti mažiau ir būtent todėl, laikas nelabai tinkamas rodiklis tepalų keitimui.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *