Maistas sportui: kaip padėti savo raumenims?

Ponas Olimpija (angl. Mr. Olympia), Arnoldas Švarcnegeris, yra pasakęs, kad raumenų skausmas – neišvengiama sporto dalis ir jei negali šio periodo ištverti, vargu ar galėsi, kada nors tapti čempionu. Taip, intensyvios treniruotės vargina, jų metu plyšta raumenys, kitą dieną maudžia visą kūną, tačiau tai gražaus ir ištreniruoto kūno kaina. Kita vertus, maistas sportui gali padėti […]

maistas sportuiPonas Olimpija (angl. Mr. Olympia), Arnoldas Švarcnegeris, yra pasakęs, kad raumenų skausmas – neišvengiama sporto dalis ir jei negali šio periodo ištverti, vargu ar galėsi, kada nors tapti čempionu. Taip, intensyvios treniruotės vargina, jų metu plyšta raumenys, kitą dieną maudžia visą kūną, tačiau tai gražaus ir ištreniruoto kūno kaina. Kita vertus, maistas sportui gali padėti greičiau pasiekti ne tik norimus rezultatus, bet ir sumažinti įtampą raumenyse bei paspartinti jų atsistatymą po treniruotės.

BCAA/EAA – garantuota pagalba jūsų raumenims

EAA – tai pats veiksmingiausias amino rūgščių kompleksas, kurį sudaro leucinas, izoleucinas, valinas, histidinas, lizinas, metioninas, fenilalaninas, treoninas ir triptofanas. EAA skatina baltymų sintezę, raumenų augimą bei atsigavimą po intensyvios treniruotės.

Tuo tarpu, BCAA, šakotosios grandininės amino rūgštys, yra sudedamoji baltymų dalis. Tai valino, leucino ir izoleucino amino  kompleksas, kuris padeda raumenims augti bei atsistatyti po treniruotės, todėl visose jėgos sporto šakose jų vartojimas yra labai svarbus ir būtinas.

  • Valinas – šakotosios amino rūgštys, neapdorojamos kepenyse, todėl iš karto yra nusiunčiamos į raumenis. Be to, valinas gerina ir smegenų veiklą.
  • Leucinas – šakotosios amino rūgštys, naudojamos kaip energijos šaltinis. Leucinas mažina raumenų ardymą energijai, padeda greičiau gyti žaizdoms, lūžusiems kaulams.
  • Izoleucinas – šakotosios amino rūgštys, kurios apsaugo raumenis nuo irimo ir yra būtinos hemoglobino gamybai.

Deja, pats organizmas šių amino rūgščių negamina, todėl jas būtina gauti su kasdieniu maistu arba vartoti amino rūgščių papildus.

Kodėl BCAA/EAA papildai yra būtini sportuojantiems?

  • Apsaugo raumenis nuo irimo;
  • Pagreitina raumenų atsistatymą po treniruočių;
  • Sumažina raumenų masės pažeidimo tikimybę;
  • Padidina raumenų jėgą.

Be to, BCAA yra mioglobino – svarbiausia raumenų baltymo, sudedamoji dalis. Mioglobinas kaupia deguonį ir treniruočių metu juo aprūpina visą raumenų sistemą. Intensyviai treniruojantis, raumenyse mažėja energijos teikiančių medžiagų bei aminorūgščių, atsiradus jų trūkumui, galvos smegenyse prasideda seratonino sintezė, kuri sukelia nuovargio bei silpnumo pojūtį. Tuo tarpu, amino rūgštimis praturtintas maistas sportui suteikia daugiau energijos, žmogus nejaučia nuovargio ir mieguistumo.

Jei organizme pradeda trūkti BCAA/EAA amino rūgčių, sportininkui gali pritrūkti energijos, prasčiau auga raumenys, juos dažnai maudžia. Raumenys tiesiog nepajėgia atsistatyti po treniruotės, tokiu būdu yra ardomi raumeniniai audiniai.

Norint išvengti šių padarinių, būtina papildomai vartoti BCAA/EAA turinčius maisto papildus arba atsikrus BCAA/EAA produktus. Atminkite, kad intensyviai sportuojantiems amino rūgščių poreikis yra didesnis.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *