padangos zemes ukio technikai

Padangos žemės ūkio technikai

Žemės ūkio technikos rūšių gali būti kur kas daugiau, nei automobilių. Tiesa, pastarųjų metų tendencijos rodo, kad kai kuri žemės ūkio technika yra apjungiama siekiant efektyvinti jos darbą. Akivaizdu, kad skiriasi ir padangos žemės ūkio technikai savo dydžiais ir paskirtimi. Šiame straipsnyje trumpai pristatysime, kokia yra žemės ūkio technika, kad bent jau būtų teorinės žinios. […]

Žemės ūkio technikos rūšių gali būti kur kas daugiau, nei automobilių. Tiesa, pastarųjų metų tendencijos rodo, kad kai kuri žemės ūkio technika yra apjungiama siekiant efektyvinti jos darbą. Akivaizdu, kad skiriasi ir padangos žemės ūkio technikai savo dydžiais ir paskirtimi. Šiame straipsnyje trumpai pristatysime, kokia yra žemės ūkio technika, kad bent jau būtų teorinės žinios.

padangos zemes ukio technikai

Savaeigė ar traukiama

Žemės ūkio technika paprastai skiriama į dvi grupes. Tai savaeigė ir traukiama. Savaeigė technika yra prietaisai ir mechanizmai, kurie gali važiuoti ar judėti patys, valdomi žmogaus. Traukiama – tai nesavarankiška žemės ūkio technika, kuriai reikalingas savaeigis mechanizmas, galintis ją transportuoti. Dažniausiai tai yra klasikinis aparatas – traktorius. Traukiama technika yra vadinama padargais.

Štai čia prasideda ir padangų niuansai. Savaeigė technika yra pritaikyta važiuoti įvairiomis dangomis, tuo tarpu traukiama – tik specialiomis. Pavyzdžiui traktorius gali važiuoti ir plentu, ir žole, ir bekele, ir purve. O kultivatorius, kabinamas prie traktoriaus, plentu važiuoti negali, bekele taip pat. Kodėl? Nepritaikytos važiuoklės ir padangos.

Priekabos – irgi žemės ūkio technika?

Susiduriame su pirmąja dilema. Ar priekabos yra žemės ūkio technika? Juk jas gali traukti ir automobilis, nebūtinai traktorius… Jei priekaba naudojama žemės ūkio darbams, tai akivaizdi žemės ūkio technika. Be to šiuolaikinės priekabos gali turėti keletą svarbių patobulinimų, kurie statybos technikos srityje arba logistikoje nėra labai reikalingi. Pavyzdžiui, specialios hidraulinės konstrukcijos arba konvejeriai efektyvesniam krovinio išmetimui. Dažnai priekabos įsivaizduojamos gana primityviai – dėžutė ir viskas. Tai paviršutiniškas požiūris, nes yra ir kitų priekabų tipų, pavyzdžiui cisternos, šienvežės priekabos ir t.t. Dar plačiai naudojamos platformos (kai nėra šoninių bortų), tačiau jos labai retos

Padangos žemės ūkio technikai priklauso nuo paskirties, tad automobilinių padangų ant mėšlui vežti naudojamos priekabos tikrai neprimontuosite. Tam reikalingos specialios padidinto patvarumo padangos, galinčios važiuoti tiek bekele, tiek plentu.

Svoris ir galia svarbu padangoms

Savaeigė technika ir padargai yra gaminami atsižvelgiant į galimus patempti ar nešti svorius. Juk į 20 t priekabą nesudėsite 30 t krovinio. Jei padangos dar atlaikytų, nes yra pritaikytos didesniems už maksimum leidžiamą krovinio svorį, tai ašys, lingės ir kitos važiuoklės dalys tam nebus pritaikytos. Panaši situacija su galia bet tik savaeigei technikai. Mažas keliasdešimties arklio galių traktoriukas negali patempti milžiniško kelių šimtų arklio galių traktoriui pritaikytos žemės ūkio technikos. Vaizdas gana komiškas – ratai sukasi, o plūgas iš vietos nejuda…

Pripūsti-nuleisti…

Naujoviškuose traktoriuose, kombainuose ir kitose savaeigėse mašinose jau kuris laikas montuojamas specialus mechanizmas, valdantis padangose esantį oro slėgį. Ne paslaptis, kad plokštesnė padanga turi didesnį plotą ir geriau sukimba su žemės paviršiumi. Jei reikia greičio – padanga turi būti ne plokščia ir ne tuščia. Tokiu būdu traktoriai atvažiuodami plentu iki lauko laiko pilnas padangas oro, kai įvažiuoja į dirvą, oro dalis yra išleidžiama ir padanga susiploja. Tada dirbami reikalingi darbai. Prieš važiuojant į garažą iš lauko, specialus mechanizmas pripučia padangas (traktorininkui net iš kabinos lipti nereikia), tad kieta danga vėl važiuojama normaliomis padangomis. Retas automobilis tokias funkcijas turi, o štai traktorių pasaulyje tai – normalu….

Padangos žemės ūkio technikai skiriasi r dydžiu ir protektoriumi, tačiau minėtieji principai vaizdžiai iliustruoja, kad padangų rūšių čia gali būti kur kas daugiau, nei automobiliuose.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *