Susikurti lengvai naršomą, aišku, ir patrauklų internetinį puslapį nėra labai paprasta. Be profesionalių konsultacijų, laiko investicijų bei pagalbos, suprasti, koks internetinis puslapis bus patrauklus klientams – gali būti sunku. Paprasčiausiai, neužtenka tik gerų prekių arba patrauklaus turinio. Internetinis puslapis taip pat turi būti patrauklus, kad naršymas jame būtų malonus ir skatintų grįžti.
Tiesa, reikia ne tik kokybiško internetinio puslapio, tačiau ir kelių skirtingų reklamos šaltinių, kurie gali užtikrinti visapusišką reklamą. Pastaroji paskatins klientą užsukti į internetinį puslapį, o jeigu jis bus tinkamai sutvarkytas – buvimas jame taip pat bus garantuotas.
Norint suderinti šiuos du komponentus vis dažniau kalbama apie A/B testavimą, kuris gali padėti „pasiekti“ patrauklaus internetinio puslapio rezultatą.
A/B testavimas – svarbi CRO dalis
CRO lietuviškai – konversijų rodiklio optimizavimas yra loginis procesas, kuris įgyvendinamas naudojant tam tikrus įrankius. Šie įrankiai padeda išanalizuoti internetinį puslapį, potencialų vartotoją bei kelti tam tikras hipotezes, kuriomis remiantis vėliau koreguojama puslapio situacija. Konversija funkcionali tik tokiu atveju, kai potencialūs klientai randa konkrečiai jiems tinkamą pasiūlymą.
Naudodami CRO ir turėdami konkrečią strategiją paskatinsite vartotojus užsukti ir pasilikti Jūsų internetiniame puslapyje, o tai padės, suprantama, pranokti konkurentus.
Hipotezės keliamos vertinant šiuos aspektus:
- A/B testavimas.
- Atliekama vartotojų apklausa.
- Vykdomas vartotojų segmentavimas.
- Analizuojama vartotojų elgsena.
- Teikiama duomenų analizė.
- Kuriamas vartotojo dėmesio fiksavimas.
A/B testavimas
A/B testavimas yra naudojamas išsikeltoms CRO hipotezėms pagrįsti arba paneigti. Pirmiausia surenkami duomenys, o vėliau naudojant specialią metodiką, jie yra analizuojami. Remiantis turimais duomenimis sudaroma puslapio kopija B, kuri yra integruojama į tinklalapį bei aktyvuojama, tad tampa prieinama. Originalus puslapis A taip pat lieka veiksmingas, tad tiek A, tiek B parodomi visiems vartotojams po vienodą skaičių kartų.
Vertinama, kuris puslapis paskatina ilgiau likti internetiniame puslapyje, kuris, paprasčiausiai, yra patrauklesnis vartotojui. Šis testavimas padeda patvirtinti išsikeltas hipotezes ir tuo pačiu toliau įvertinti, koks turi būti Jūsų žingsnis.
CRO strategija
Jeigu norite, kad A/B testavimas būtų efektyvus – labai svarbu pasirinkti tinkamą strategiją, kuria sekant pavyks pagerinti internetinio puslapio žinomumą bei matomumą. Labai svarbu surinkti visus duomenis, surasti visus puslapius, kurie bus optimizuojami (būtent tie, kuriuose konversijos yra mažos, pardavimai nesėkmingi).
Pasitaiko atvejų, kai A/B testavimas yra atliekamas nenaudojant duomenų analizės, tačiau tuomet rezultatai nebus labai tikslūs, juolab, dažniausiai hipotezės bus iškeliamos remiantis nuomone. Pavyzdžiui, žmogus galvoja, kad jo puslapyje pardavimai yra maži, kadangi nepatrauklus dizainas atgraso lankytis. Remiantis būtent šia nuojauta pasamdomas dizaineris, sumokami dideli pinigai ir tikimasi, kad naujas dizainas labiau paskatins pirkti. Gali būti, kad šios papildomos investicijos nebus naudingos, kadangi problema slypės visai ne čia. Rezultatas – reikalingas kruopštus A/B testavimas, o dėl blogos hipotezės bus prarasta daugiau pinigų.
Net ir tokiu atveju, jeigu Jūsų internetinis tinklapis Jums atrodo labai patrauklus, tai nereiškia, kad jame nėra taisytinų dalykų. Juk jis yra skirtas ne jums, tačiau Jūsų klientams. Taigi, ir tvarkyti jį reikia taip, kad jis būtų patrauklus klientams, o ne Jums pačiam.
A/B – CRO dalis. Jeigu norite, kad Jūsų tinklalapio pozicijos būtų geros – apgalvokite metodus, strategijas bei įrankius, kurie bus patys geriausi Jūsų verslui puoselėti.