Be logistikos dabar kažin ar kuri įmonė išsiverstu, nes dėka krovinių pervežimo kompanijų vyksta sklandūs prekių ir paslaugų mainai. Kaip ir ankščiau, taip ir dabar logistikos paslaugos gana tradiciškos. Žinoma ateina technologijos ir tik menkiausi siuntiniai jau yra gabenami bepiločiais dronais, tačiau tradicinių logistikos tipų jie nenugali. Viena iš seniausiai naudojamų transportavimų rūšių yra geležinkeliais. Dažniausiai pervežimai geležinkeliu vyksta tarp tranzitinių šalių. Specialiuose vagonuose yra gabenami naftos gaminiai, chemikalai, taip pat kietasis kuras – anglis. Nors transportavimas geležinkeliais ir nebėra toks populiarus, tačiau jis išlieka vienu iš pigiausių variantų. Todėl šiame straipsnyje norime pateikti privalumus bei trūkumus gabenant krovinius geležinkelio keliais.
Privalumai:
- Tai viena iš patikimiausių transporto priemonių, nes ją mažiausiai gali paveikti oro sąlygos, tarkim lietus, rūkas, sniegas. Lyginant su kitomis transporto rūšimis, kai dėl gamtos stichijų kroviniai gali būti net neišvežti;
- Geriau organizuotos logistikos paslaugos. Kadangi yra tam tikri tvarkaraščiai ir nustatyti maršrutai, visuomet laiku yra pristatomi visi kroviniai;
- Greitas pristatymas, net keliaujant ilgais atstumai. Traukiniai gali įveikti tolimus atstumus per labai trumpą laiką. Tad tai geriausias pasirinkimas, jei krovinius reikia pervežti iš Azijos į vidurio Europą;
- Galima vežti sunkius ir gabaritinius krovinius. Ant geležinkelio sąstatų galima vežti itin ilgus, didelius ir sunkius krovinius tolimais atstumais. Tai dažniausiai būna kokios nors konstrukcijos ar įranga atominėms jėgainėms;
- Ekonomiškas transportas. Palyginti su kitomis transporto priemonės, pervežimai geležinkeliu yra pigus variantas. Vien dėl to, kad traukinio mašinistai yra pigi darbo jėga, jiems nereikia tokio didelio atidumo, kaip vairuojant vilkiką, skrendant lėktuvu ar plaukiant laivu.
Trūkumai:
- Nepakankamas lankstumas. Tai yra galima sakyti didžiausias trūkumas dėl ko rinktis geležinkelio logistika nėra palanku. Nes geležinkelio bėgiai yra pastatyti tam tikru maršrutu, tad kroviniai negali būti pristatyti į tam tikrus sandėlius ar terminalus. O ir maršrutus negalima reguliuoti jau vežant krovinį;
- Nėra logistikos paslaugos „nuo durų iki durų“. Tarpinis pakrovimas arba iškrovimas yra susijęs su didesne kaina;
- Netinka trumpiems atstumams ir smulkiems kroviniams, nes pervežimai geležinkeliu yra susiję su ilgais atstumais, o trumpi atstumai bei maži kroviniai švaistytų lėšas. Tai tiesiog yra neekonomiška.