Mokytis vien skaitant knygas gali būti nuobodu, todėl mokomieji filmukai yra itin vertingas įrankis mokantis. Tai trumpi vaizdo įrašai, skirti informacijai perteikti animacijomis, tekstais bei įvairiais grafiniais elementais. Vaizdo įrašuose mokomąją medžiagą pristato užkadriniai balsai ar tos srities ekspertai.
Tai itin patrauklus ir veiksmingas mokymosi būdas, kuriems yra sunku susikoncentruoti bei tiems, kurie geriau prisimena informaciją, pateiktą vizualiai su garsu. Mokomieji filmukai įtraukia regos ir klausos jusles, tai padeda geriau suvokti ir įsiminti informaciją.
Svarbu paminėti, kad vaizdo įrašai bus veiksmingi tuo atveju, jei paruoštas turinys ir vizualai bus kokybiški. Norint gauti kuo daugiau naudos iš mokomųjų filmukų, būtina aktyviai įsitraukti į turinį, užsirašyti ir prireikus ieškoti papildomų šaltinių, kad būtų sustiprintos įgytos žinios ar įgūdžiai. Mokomųjų filmukų pasitelkimas mokantis, reikalauja kritinio mąstymo, norint užtikrinti vaizdo įrašuose pateikiamos informacijos tikslumą ir patikimumą.
Šiuo metu mokomieji filmukai yra taikomi mokymo įstaigose, darbo vietose ir ne tik. Jie yra efektyvūs dėl savo patogumo, kadangi turinys gali būti pasiekiamas ten ir tada, kada patogu Jums. Taip pat verta paminėti, kad pasitelkiant mokomuosius filmukus, informacija yra dėstoma koncentruotai, netempiant laiko, arba kitaip tariant – nevyniojant į vatą.
Mokomuosiuose vaizdo įrašuose naudojama animacija, kuri supaprastina sudėtingas temas ir padaro jas prieinamesnėmis tiek vaikams, tiek suaugusiems. Šis formatas itin populiarus aiškinant gamtos mokslų sąvokas, istorinius įvykius ir dar daugiau.
Video formatas yra itin efektyvus, kadangi suteikia motyvacijos mokantis naujų, ar tobulinant esamas žinias. Taip yra todėl, kadangi kokybiškai parengti mokomieji filmukai gali net sukelti emocijas, o tai gali pagerinti mokymąsi ir įsiminimo procesus. Taip pat suteikiama motyvacija todėl, nes yra suteikiama erdvė mokytis savarankiškai, kas itin patinka introveriškoms asmenybėms, ar tiems, kurie nemėgsta skubėti ir atvirkščiai. Besimokantieji prireikus gali sustabdyti, atsukti atgal ar prasukti į priekį video medžiagą, tai padeda ir išvengti streso mokymosi procese.
Aukštos kokybės ir įdomūs mokomieji filmukai geba prikaustyti žiūrovų dėmesį. Toks įsitraukimas gali padėti geriau sutelkti dėmesį ir įsiminti pateikiamą informaciją, ypač lyginant su pasyviu skaitymu, kuris verčia blaškytis. Itin veiksminga norint prikaustyti dėmesį dar labiau – įtraukti interaktyvius elementus, tokius kaip: klausimai ar užduotys, kadangi tokiu būdu besimokantieji ne tik stebi ir klausosi, bet ir mąsto atsakinėdami.