Anglijoje yra terminas „self-employed“. Lietuvoje tokie žmonės neturi oficialaus pavadinimo, nors neoficialiai vadinami „savadarbiais“. Tai reiškia, kad toks žmogus dirba sau, moka mokesčius, yra pats sau direktorius, pats sau vadybininkas, pats sau darbuotojas viename asmenyje. Kai kur tokie žmonės dar vadinami „freelanceriais“, tačiau toks pavadinimas prilipo tik keletui specialybių. Moteriškės, mezgančius batelius kūdikiams ir juos pardavinėjančios per skelbimų portalus „freelancere“ niekaip nepavadinsi… Tokių žmonių Lietuvoje daug. Ir kiekvienam iš jų reikia bent vieno svarbaus dalyko – interneto svetainės.
Interneto svetainių kūrimas savadarbiams yra gana paprastas reikalas. Tai iš karto gali būti vizitinė kortelė internete, arba priešingai – visa elektroninė parduotuvė. Viskas priklauso nuo veiklos specifikos ir darbo pobūdžio. Pastebima, kad būtent savadarbiai yra linkę išnaudoti interneto galimybes ir patys aktyviai reklamuojasi. Interneto svetainė jiems yra reikalinga, kaip oras. Bent jau verslo pradžioje.
Kokias svetaines dažniausiai kuria „savadarbiams“?
- Vieno puslapio svetainės. Tai portfolio tipo puslapiai, kuriuose trumpai pristatomas žmogus, pateikiama kontaktinė informacija, nuorodos į atliktus darbus. Tokias svetaines mėgsta savadarbiai dizaineriai, programuotojai, konsultantai, koučingo specialistai ir t.t.
- Reprezentacinės interneto svetainės. Jos kuriamos su aiškiu tikslu, išsamiai informuoti lankytojus apie paslaugas ir produkciją. Tokios svetainės dažniausiai turi keletą puslapių, nuotraukų galerijas, video.
- Elektroninės parduotuvės. Jei savadarbis kažką gamina ir tuo, ką pasigamina pats prekiauja, jo interneto puslapis yra elektroninė parduotuvė. Ją sukuria profesionalai, nes pačiam savo jėgomis šio tinklalapio susikurti nepavyksta žmonėms, kurie nemoka programuoti.
Kartais pasitaiko ir informacinių svetainių, kurių tikslas – šviesti lankytoją, mokyti, supažindinti su naujovėmis. Tokiu būdu dirba tie, kas teikia retesnes paslaugas, prekiauja retais, nepopuliariais produktais.
Interneto svetainių kūrimas dažniausiai būna gana paprastas procesas, nes poreikiai vieno žmogaus dar nėra labai dideli – informacija, aiškus išdėstymas, galbūt kontaktų forma. Tokiose svetainėse svarbi integracija su socialiniais tinklais, nes dalis reklamos daroma būtent per juos.
Kartais „savadarbių“ interneto puslapiai yra gana apgaulingi. Atrodo, kad tai ne vienas žmogus, o rimta firma dirba ir atitinkamai prisistato. Reiktų pasižiūrėti į fotografų puslapius – jie juos turi tikrai neblogus ir profesionaliai padarytus, labai estetiškus ir patrauklius akiai. Taip pat ir kirpėjai prisistato ohoho kaip šauniai, nors iš tikrųjų jie tik nuomojasi kirpykloje vietą, o ne yra salono savininkai. Bet dėl to pykti negalima, nes šioje srityje visos priemonės tinkamos.